♥Followers♥

Cinta adalah sebuah kitaran. Apabila anda mencintai anda terluka. Apabila anda terluka, anda benci. Apabila anda benci, anda cuba melupakan. Bila anda cuba untuk melupakan, anda mula hilang. Dan ketika anda mula hilang, akhirnya anda akan jatuh cinta lagi.

Sep 29, 2010

KARAOKEHOLIC

adoyai..
first time nih ikut contest montest nih..
tapi pape pn..
metacih kat Melati..
sudi tag saye ek??
okies.. 
saye je nih..



Syarat-syarat penyertaan:
1. Ada blog sendiri. Jangan guna orang lain punya pulak.
2. Jadi follower blog ini (
Farah Liyana). Senang nak tau update nanti.
3. Buat entry pasal contest ni dengan tajuk KARAOKEHOLIC. 
4. Letak banner contest dalam entry dan sidebar blog korang.
5. Letak 1 keping gambar korang berkaraoke.
6. Tag rakan blogger. Tak kisah berapa orang pun :)
7. Tinggalkan komen pada link ini. untuk saya update link participants :)

da ciap da..
gambarnye... 
ini die...
hehe...
.
.
.
.
.
pic terbaek nih dpertaruhkan ek.. jangan mare..

d cn saye tag...

okies.. 
sume sudaaa....
papai...
:)




Sep 28, 2010

I hate period pain!!




menyampahnye period pain..
huhu...
kalau sakit je sume orang jadi mangse..
aduh..
maaf-maaf sume..
aku tak sengaje le..
kalau dah sakit jadi cam orang gile gak aku..
huhu..
tapi nak wat cam ne kan??
sebab ni...
terpakse le aku bergantung ngan ubat-ubat yang orang kate tak baek untuk kesihatan ni..
.
.
.
.
.
.
.
kerna terpaksa..
huhu..

senggugut sakit giler..
Allah je yang tau betape sakitnye bile aku dah start sakit tu..
kalau kene ari de class..
memang tak pasal-pasal le aku kene ponteng class semate...
frust tol..
aku dah tak larat nak berubat..
itu le..
ini le..
berubat kampung pun tak de lagi le yang berhasil untuk aku..
sedihnye daku!!

p/s: sape-sape leh bantu aku??
huhu..



♥♥masa lapang remaja-remaja aneh!!

ni le aktiviti kitorang bertujuh kalau dah berkumpul.
tak de keje kitorang cari keje.

.
.
.
.

budak-budak security tapi berangan nak jadi budak animation..
haha..

p/s: ni le keje orang-orang yang tak de keje tapi cari keje ye??
hehe..



Sep 26, 2010

♥hujung minggu♥

bangun je pagi ni..
bkak laptop..
on9..

bersiap pegi shupink le pas tu..
pegi bersame 2 orang Umi..

kul 1 je..
sampai le mase lapar kitorang bertiga..

aku pun ape lagi teruskan pegi mendapatkan ape yang telah diidamkan..
haha..
ape itu??
my fevret food le..


yong tau fu sogo....emmm...nyum-nyum...


sedut sampai idung kembang kecut..
huhu..

rindu encik teddy bear tree....


p/s: aku memang begini..
jangan cube ubah aku le..



Sep 21, 2010

badan gumok, hati gumbira

Hari ini saya aku berasa sungguh gumbira.
Aku mahu kurus gumok kembali.
Macam kat bawah ni : 
^
^
^
^
^
^
^
^
nak gumok cam dulu le.. xde byk kontroversi..



Terima kasih kepada housemate aku yang selalu "menyupport"  aku.
Semalam bengang+tidak puas hati aku pun balun laksam 2 mangkuk.
Kemudian, aku suke la.. Puas hati aku..
Malam ni lak atas cadangan Tiqatik a.k.a twin besday aku..
Kitorang berenam 1 rumah order Domino's Pizza le kat Cik Rafiqa a.k.a Niyang Rapik..
Wah!!
Agak-agak boleh jadi cam gambar sebelum tu tak??
Haha..



pizza tibe pada jam 2215 waktu tempatan.....



sebelum memulakn santapan bersama..




lama tak menyantap makanan cam ni..



 15 minit sumenye habes sudaaa...



kupon ade lagi.. nanti order lagi le.. =p



p/s: sumbat makan tak ingat sebab tengah tension.. huhu..

Sep 19, 2010

oh beg kelabu!!

abah jerit
"kak bangun, dah lewat ni. pukul 10 bas dah nak jalan"
aku pn
"yela2"


trus bangun kalut2 capai towel nak mandi le..


kul 9 aku siap..
dah siap pakai baju sume..
aku pn g dapur cari makan..

tup2 dah kul 9.30..


abah jerit lagi
"kak cepat, sat gi terlepas bas baru hang tau"


pas tu dah siap2 sume kemas sume msuk kete..
tb2..
adoyai..
beg aku..
mane plak die pegi ni??


118x aku pegi ulang alik cari..
huhu..


lastly..
rupenye die men sembunyi2 lak ngan aku..
huhu..
kat belakang rak kasut die menyempitkan diri..


oh beg kelabu..


beg buruk yang mempunyai barang2 bernilai tapi xberharga



 bosannye dah balik kL..
      





Sep 17, 2010

klon mia sara nasuha??

aku jumpa pelakon ke ni??

comelnye...


sm x??

sm kn??
nk kte sjibik pn leh kte gak le..
hehe..

korg bnding2kn le sndri ye??
hehe..



p/s: amani, mf ye mk ngah curi amek gmbr wktu tgh tdo..
hehe..
:)

Sep 16, 2010

raya lah lagi!!

raya aku taun ni...



muka raya selsema di pagi raya.. huhu..


otw beraya umah kengkawan...



Menu raya:

proses pembakaran lemang bihun.. sedap2..



ketupat jagung.. 

da yg laen lg braya jugeks..

cian tucen tomei2.. raya kt dlm sgkar le..

xktinggalan jugeks..

itik2 ni pn nak beraya jugeks..



pas tu...
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x

TAMMAT


Sep 11, 2010

150 juta




Fynn Jamal- 150 Juta




Untuk kali keseratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?”
“Apa kau buta, apa kau pura-pura suka”
Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu
“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas, jujur apa adanya”
“Aku lagi kenal dia”
Dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis, aku ini pula dawai besi
Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku, sambil berkata
“sayang mungkin baran tak kira masa
tapi sayang tahan kalau yang salahnya saya
sayang mungkin saja keras kepala
tapi sayang manja bila kita berdua-
saya kenal sayang saya”
Buat apa dicerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya
Peduli orang kata
Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada
Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada
Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja, kau saja boleh rasa
Rahsia kita berdua..

**rahsia kita berdua je ok??

Sep 7, 2010

tips beraya umah si dia

Assalamualaikum sume..
salam ramadhan ag...

xsmpai bp ari lg je nak raye dah kn??
rmai je yg tgh sebuk2 nk wt kje itu ini utk smbut ry..
hehe...
msti rmai yg ske klo si die ajk korg raye kt umh dorg..



bl dh jd cm tu mcm2 le kuar kt pkiran tu..
huhu..
nk pkai bju ape??
tdung matching ke x... (bg girls la..)

so..
cn i de sket tips la..


~jaga penampilan
  • pkai pkaian tu bia la senonoh sket
  • wat prsediaan nk pkai bju ape tu awl2 (xnk klut nti)
  • klu pmpuan tu pkai le bju krung or pape bju moden skg ni yg mnunjukkn kemelayuan tu..
  • klu llaki pkai bju le bju mlayu ke.. sopan sket..
~berkenalan dengan ahli keluarga si dia
  • si dia mesti prnah cte kt korg psl ahli kluarga die so, bl dh pegi tu korg cb igt blk nm2 yg die pnah sbut tu..
  • snang le korg nk bknalan lbih rpt ngn dorg
  • tnjukkn yg korg ni brminat nak knl dorg
  • untung2 dpt green light le..
  • tp.. ade tp d cn ye.. klo korg mmg jnis pendiam, korg tny dl kt teman korg tu.. psl minat dorg tu..
  • snang le klo dh tau..
  • xla menggelabah sgt..
~jaga adab dan tingkah laku
  • yang ni yang paling penting antara paling pnting..
  • tunjukkan tingkah laki yang sopan
  • tunjukkan hormat pada dorg..
~senyum
  • senyum tu penting k??
  • senyum tu sedekah
  • jangan tunjukkan air muka yang leh sbbkn korg dpggl sombg..

~ramah
  • jgn la diam mbisu trus..
  • cb la tny khbar ke..
  • jgn tlbih excited lak bl dh start brsembg tu..
~rajin rajinkanlah diri
  • klo boyz tu xpe la kot dduk sembang, tp klo girls tu rajin2 la g dpur tlg bsuh pinggan ke..
  • cara memang bgus le..
  • tp korg jgn le tnjuk korg mcm xpnah msuk dpur laks..
~buah tangan
  • dah pegi beraya tu bwk le pape buah tgn sket
  • xyah le bwk yg mhl2..
  • bwk bg de syrt je la..
  • ni slh 1 taktik le.. bkn pksa..
  • klo girls tu.. klo korg bwk pape mskan korg sndri lg bgus n tbaek!!
  • korg kne ikhlas le.. k???
**cb le.. korg  pasti xmnyesal le ngn tips2 nih.. hehe.. (^_^)

Sep 5, 2010

Balik Kampung.. Yeah!!

selamat balik kampung sume2..
berhati2 di jalan raye..
nti tkut xsmpt nak raye..
(^_^)

perjalanan jauh tak ku rasa 
kerna hati ku melonjak sana
ingin berjumpa sanak saudara yang selalu bermain di mata


yeay..
suke2..

~first thing nk wt smpai umh sok, jmpa tucen2 sume..
ala tomei2..
~second thing nk wt bl smpai umh..
cri psl ngn adik2..
hak3..
~third thing bkak laptop..
pas tu tdo..
~kroih3x..
zzzzzzzzzz...............

**bruknye prgai ank dara ni..
ish3..
:p


tanda2 lelaki jatuh cinta




tanda2 lelaki yg jatuh cinta dgn jujur n ikhlas:

  • Si dia bersungguh2 melakukan sesuatu untuk kekasihnya dgn rela dan bukan kerana terpaksa.
  • Si dia sentiasa ingin menghiburkan kekasihnya dan sanggup berubah demi menyenangi hati pasangannya.
  • Si dia byk menasihati kekasihnya kerana si dia amat menyayangi kekasihnya.
  • Si dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya kerana perasaan cemburunya yang meluap2. (maksud: mengambil berat stiap apa yg dilakukn oleh kekasihnya)
  • Si dia sentiasa takut kehilangan kekasihnya.
  • Si dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya kerana si dia sentiasa berasa curiga jika kekasihnya dikacau lelaki lain.
  • Si dia tidak suka ada lelaki lain rapat dgn kekasihnya.
  • Si dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya.
  • Adakalanya si dia seperti seorang anak kecil yang meminta perhatian kerana si dia mahu kekasihnya melayannya lebih dari org lain.
  • Si dia menjadi org yg paling rajin dan sanggup membantu kekasihnya melakukan apa saja.
  • Si dia pandai merajuk hati kerana ingin dipujuk dan dimanjai oleh kekasihnya.
  • Si dia akan menggelabah apabila kekasihnya berjauhan daripadanya terlalu lama.
  • Si dia sentiasa memastikan keselamatan kekasihnya.
  • Si dia mementingkan kekasihnya daripada dirinya sendiri.
  • Si dia kerap bertanya adakah kekasihnya mencintainya kerana si dia tidak mahu kasih sayang antara mereka menjadi luntur.
  • Si dia tidak akan melayan perempuan lain yg tidak ada urusan penting dengannya.
  • Si dia cuba meluangkan lebih banyak masa dgn kekasihnya walaupun terpaksa mengorbankan masa dirinya sendiri.
  • Si dia membanggakan kekasihnya di depan org lain.
  • Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, si dia akan berasa serik dan tidak percaya dgn cinta perempuan lain namun si dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya.
  • Apabila timbul org ketiga,si dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya.
  • Si dia menganggap kekasihnya sebagai org yg paling dipercayainya dan sanggup menyerahkan harta walaupun nyawanya sendiri.
  • Si dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau si dia berbuat demikian itu bererti hatinya belum 100% mencintai kekasihnya.
  • Si dia sanggup menitiskn air mata demi kekasihnya..Bukan semua lelaki sanggup menitiskan air mata hanya untuk seorang perempuan. (Tidakkah anda terharu melihat seorang lelaki yg sanggup menitiskan air mata demi anda?)
p/s: ikhlas ke die?
hmm...

Sep 3, 2010

janda beranak 7

ape nak jadi??

video

"mak daging, ati, limpa sume ade makk!!"


**nota kaki: rindu mak... nk blk ry ni.. huk3..

sabar jangan mudah marah

semua orang kat dunia ni mesti pernah marah.
xde sorang pn kt dunia ni yang xpernah marah.
semua tu brgantung pada tahap kesabarn sseorg tu sndri la.
sifat marah tu memang xleh kita buang sebab dalam hal2 trtentu sifat marah tu perlu.
sifat marah tidak trlalu lemah dan trlalu kuat. 
kita harus bijak mngawal sift marah.
kmarahan perlu sentiasa dikawal agar tidak trpengaruh dgn bsikan syaitan dan nafsu..




biasany seseorang yang mempunyai sifat marah yang mendalam tidak suka meluahkan perasaan. hal ini akan menyebabkan mereka akan menjadi:

  • bersifat negatif
  • suka mengkritik
  • bersifat mengejek 
  • suka menyindir
  • bersifat ganas

jadi kepada sesiapa yang suka marah dan tidak suka meluahkan perasaannya kepada orang ataupn sesiapa yang suka memendam rasa boleh cuba untuk kurangkannya dengan cara:

  • tarik nafas panjang2
  • prlahankn prgrakan tbuh supya dgupan jantung dapt diturunkan
  • regangkan otot2 tbuh
  • fikirkan secara positif
  • lakukan sesuatu yang kelakar untuk menghilangkan rasa marah
  • pandang sekeliling, jika perlu tinggalkan tempat itu untuk sementara waktu

**nota kaki: ingatlah Allah SWT sayang pada orang yang sabar dan anggaplah kemarahan itu adalah satu    dugaan daripadaNya..

Sep 1, 2010

jiwa "moody"



tencen2..
knape ye??

sebab2nye adalah seperti berikut:

  • esok quiz
  • assignment kene anta b4 raye
  • ade orang dok cari pasal 
  • jiwa x stabil
  • jiwa kacau
  • sakit ati
  • kecewa
  • banyak lagi x tertaip la..

p/s: metacih kat piqa2 ari ni..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...