♥Followers♥

Cinta adalah sebuah kitaran. Apabila anda mencintai anda terluka. Apabila anda terluka, anda benci. Apabila anda benci, anda cuba melupakan. Bila anda cuba untuk melupakan, anda mula hilang. Dan ketika anda mula hilang, akhirnya anda akan jatuh cinta lagi.

Oct 10, 2010

lelaki memang bijak kan??




bijakkan lelaki memberi janji??
lelaki bijak berkata-kata..
kenapa perempuan begitu mudah terpedaya dengan semua janji lelaki??
aku tak paham..
aku juga perempuan..
kenape aku mesti terima semua ini??
kenape aku mesti dikecewakan??
kenape aku??

aku sentiasa gagal...
tapi kerana bijak lelaki..
aku yang terpaksa terima..
aku terlalu mudah percaya..
aku tak paham..

ni ke aku terpaksa terima selepas semua yang aku buat??
tapi kenape aku??
salah ke aku terlalu jujur??
salah ke aku ikut cakap??
salah aku???

aku tau..
aku serba kekurangan..
aku tak sempurna..
aku tiada nilai di mata dia..

susah ke untuk  mengaku sesuatu perkara yang memang betul tu??
kenapa aku mesti terima ni??
perlukah beratus juta kali aku ulang soalan yang sama??
perlu??

nak aku ikut cakap??
aku ikut..
nak aku jujur??
aku jujur..
nak aku tolong..
aku tolong...
kau cuma tunggu aku bagi keputusan dan lepas tu..
kau nak salahkan aku kan??
sumenye berpunca dari aku kan??

tapi..
usahlah kau bimbang..
kau akan bahagia di samping dia..
aku doakan semua lancar..
aku tak nak salahkan kau..
aku tau sumenye punca dari aku..

aku yang tak patut munculkan diri dari dulu lagi..
aku patut tarik diri dari awal lagi..
semoga kau bahagia tanpa gangguan..

kepada si dia..
aku harap impian kau mendapatkan dia..
sudah tercapai..
tolong hargai semua yang di depan mata..
jangan jadi seperti aku..
terlalu bodoh..
aku terlalu mudah percaya..
mudah terima..

aku sedang patah hati ke??
tak..
aku kuat..
aku terima sume ni..
tabahkan hati faraaaaaaaaaaaa..........




6 comments:

one2paii said...

sabar nok, sabar..mak tahu perasaan nok..sama kekecewaan yg gua sendri rasa,..sabar ye, mohon doa pada allah untuk kebahagiaan..insyallah

fendi_scropio said...

salam...sabor aje la...dua2 pun sama jgk...Allah itu Maha adil,,Die bagi kita rasa behagia.kecewa,gembira,sedih, dll...jd anggaplah itu asam garam kehidupan,,,sbb ade lagi org yang lebih sakit dari kita..

one2paii said...

yup,gua pun penah menempuh dugaan yg paling besar selama nie..muda lagi masa tuh,semuanya punah..da tertulis qada dan qadar..ketentuan ilahi..tempuh jerk untuk mendewasakan kita

fara murni said...

one2paii>>terima kasih..
kekecewaan mmg ssh nk atasi..
hrp Allah bg dugaan ni sume utk tgk kekuatan dlmn sy..

fendi>> salam..
sy akan cb terima sume ni ngn tenang..
terima kasih..

Sharifah Nurul Shahirah said...

apa kes ni?pasal lelaki ek.
jangan risau fara, ni semua ujian Allah kat fara. mana tau nanti fara jumpa lelaki lagi hebat dari lelaki tuh

~SukEMakAn~ said...

uiks
saba saba
setengah benda mmg da ditakdirkan bukan milik kita
xbemakna kalu die benilai die kepunyaan kita
mgkn Allah da tetapkan yg paleng baek dan benilai untuk fara
buat masa ni tabahkan ati
sabar
tgu masa si dia akan muncul jugak
ini based on pengalaman saye
=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...