♥Followers♥

Cinta adalah sebuah kitaran. Apabila anda mencintai anda terluka. Apabila anda terluka, anda benci. Apabila anda benci, anda cuba melupakan. Bila anda cuba untuk melupakan, anda mula hilang. Dan ketika anda mula hilang, akhirnya anda akan jatuh cinta lagi.

Jan 20, 2011

ade motif ke?

aku lebih tenang.


mula-mula kau cuba baek-baek ngan aku. punya la susah aku nak terima. lepas tu kau pujuk rayu aku. macam-macam kau buat. lama-lama aku mula percayakan kau. dulu kau dengan kawan aku. aku memang tak tau apa-apa antara kau dan dia. tapi kau dah memburukkan dia depan aku. mungkin dia memang salah. tapi dia bersalah pada kau. bukan salah pada aku. aku tak tau apa motif kau memburukkan dia. kau memang nak jatuhkan dia ke? aku dah bagi kesetiaan, ketulusan, kejujuran yang mungkin kau harap dari dia. tapi dia tak bagi semua tu. itulah yang kau kata. kau kata dia menipu kau. aku memang kurang suka bila kau mula memburukkan dia. sebab aku dan dia adalah kawan. walaupun kami tak rapat macam dengan kawan-kawan laen, tapi aku pernah satu bilik dengan dia. aku tau dia walaupun tak kenal dia sepenuhnya. macam tu jugak dengan kawan kau yang kau kata "Best Friend Forever" tu. tapi depan aku kau kutuk dia. kau kata dia tak cukup umur untuk segala-galanya. tapi kau, kau memang terpesong. aku memang tak suka nak memburukkan kau. kadang-kadang jiwa aku memberontak. aku mesti pegi jauh dari kau. bila aku cuba menjauh, kau pujuk aku balik. kau ingat aku ni macam lampin pakai buang ke? huh.. memang semua yang spesis kau perangai macam kau ke? kau tak rasa ke kau tak patut kutuk orang laen yang boleh terima kau walaupun sebenarnya kau selalu kutuk-kutuk dia. aku tau, sekarang aku pun dah jadi bahan kutukan kau juga. tapi aku tak menyesal. sekarang aku dah tau siapa kau sebenarnya. 

kepada kawanku,
kalau kau baca entry ni, aku harap kau baca, tapi rasanya kau tak baca kot, sebab kat facebook pun kau tak pernah tegur aku. mungkin kau tak kenal siapa "Dia" yang sebenarnya lagi. aku tak salahkan kau. aku pun boleh tertarik ngan dia walaupun ramai yang menghalang. cuma 1 je aku nak pesan ngan kau, kau jangan mudah sangat ikut cara dia, sebab satu hari nanti dia akan salahkan kau balik. sebab bila kau nak salahkan dia, dia akan pengaruhi kau untuk kau rasa semua tu sebenarnya salah kau.

kepada kau yang aku tak tau kau ada motif ke tak...
aku harap jangan lagi kau kecewakan sesiapa lagi. kau dah bagi macam-macam tekanan kat semua orang. pdahal salah tu memang punca dari kau. kau tak sedar ke? kau jangan la ok? aku merayu sangat. aku nak kau sedar.

aku bahagia sangat sekarang.


pesanan aku untuk kau : elakkan kontroversi, tingkatkan prestasi. (macam melodi tu).

lagi satu aku nak kau ingat balik apa yang kau pernah cakap kat aku dulu, 
kau tak sukakan publisiti murahan, 
so, tolonglah jangan buat publisiti murahan. ok? 

7 comments:

nazrul ashraff said...

ada orang bengang ni! huk huk huk..

rafiqa said...

nape recent post ko tak gerak lah? hehe

fara murni said...

nazrul ashraff>> tak bengang pon.. lalala~

rafiqa>> ko punye pasal la xgerak..
adess!!

: JannahSuhaimi : said...

fara muni ! hehe

Nadia Noorizat said...

urmm...
nk tuju kt sapa ny?/
cm ak tw je..
huhu...
tp xtw la kn btol ke x..
=)

fara murni said...

kt sp2 pn bole nadia oi....
:)

Nadia Noorizat said...

hehe..
sapa yg mkn cabai dia la yg rasa pedas kn..
;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...