♥Followers♥

Cinta adalah sebuah kitaran. Apabila anda mencintai anda terluka. Apabila anda terluka, anda benci. Apabila anda benci, anda cuba melupakan. Bila anda cuba untuk melupakan, anda mula hilang. Dan ketika anda mula hilang, akhirnya anda akan jatuh cinta lagi.

Mar 13, 2011

sebelum dan selepas kawen


Makwe: bang, andai saya menjadi bintang?
Pakwe: abang kan jadi Ultramannya
Makwe:kenapa pulak, sepatutnya abg jadi bulan purnamalah
Pakwe:salah tu, kan ultraman ada bintang dia sendiri
Makwe: oh! kalau gitu… .kalau saya jadi bunga?
Pakwe: abang jadi tukang kebunnya
Makwe: kenapa bukan kumbang
Pakwe: sebab kumbang keje dia hanya menghisap madu..sedangkan tukang kebun kerjanya menyiram dan membaja bunga tu setiap hari
Makwe: Wah! hebatnya abg nie… begitu pandai berkata-kata
Setelah puas berbicara dan bergurau senda, bangunlah pasangan kekasih tersebut untuk bersiar-siar… tiba2 si makwe tersepak sebatang tunggul kayu, dan jatuh tersembam ke tanah… .bedebik!!!!!! macam nangka busuk daa!!!!
Makwe: Aduh!!! sakiknya abe, (awek tu rupanya minah kelate)
Pakwe: cilako! punyo tunggul kayu… .buto ko!!!!!, tak nampak ko oghang nak lalu(rupa2nya si pakwe tu orang N9)… sayang ok ke?
Makwe: takpe sikit je bang… cuma luka sikit je dahi nie
Pakwe: nasib baik tunggul kayu, kalau orang tadi memang nahas abg kejekan.
Memang telah ditakdirkan jodoh mereka berdua… selang beberapa bulan selepas itu pasangan kekasih ini pun mendirikan rumahtangga… 2 tahun kemudian, si isteri teringat kembali kisah yang lalu sewaktu membawa anak mereka bersiar-siar di tasik yang sama ketika bercinta dahulu

Bini: bang, ingat lagi tak tempat nie?
Laki: Masakan abg boleh lupa
Bini: kalau saya jadi bintang
Laki: abang jadi beginilah
Bini: kenapa bukan Ultraman…
Laki: kat Malaysia mana ada Ultraman… kat Jepun adalah… .apa lah awak nie
Bini: kalau saya jadi bunga
Laki: abang jadi beginilah
Bini: apa abg nie… cakaplah betul2
Laki: apo kono eh dongan ekau nie… dah buang tebiat ko, tak nampak anak kito tu… .kalau dah abg jadi Ultraman ngan ntah apo-apo ntah laie, sapo nak bagi makan kek anak kito tu… .yang mengado2 nak jadi bintang tu buek apo
Bini: abe nie tok supo dulu… .tok rometik lasung, mete2 la saya nie doh tok comey lagi…
Laki: takdo nak romantik kosmetik do… sumanya plastik..

Selepas puas duduk sambil berbalah, maka berjalan pulanglah keluarga tersebut… .tiba2 si isteri tadi tersepak sebatang tunggul kayu(mungkin tunggul yg sama), lalu jatuh gedebuk!!!! ke tanah…
Bini: aduh abe sakik nyo!!!!!
Laki: apo kono eh awak nie… .buto ko, punyo bosa tunggul tu tak nampak ko!!!!!!!!!!

p/s: waktu bercinta semuanya indah.. itulah orang kata bercintalah  selepas berkahwin..
aku plak.. no komen..
-.-*

3 comments:

nazrul ashraff said...

adoi..klise ny..urtggg..kenapa lelaki yg dipersakahkan/./huu..racist ni..hehe

fara murni said...

nazrul ashraff>> mn de racist.. mmg btul blaku cm ni..

super-1 JR. said...

nice entry...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...